5/20/2012

Túl drága a Super Bowl-reklám

Az amerikai sajtó gazdasági hírei között a hétvégén kiemelkedett a General Motors kijelentése. Miszerint az NFL nagydöntőjének hirdetései túl drágák és nem is érik meg árukat. 

Mint emlékezetes, az idei szezont lezáró SB-t az NBC közvetítette (s mellékesen a Giants nyert meg a Pats ellenében a 4. negyedben), s egy-egy reklámspotért átlagosan 3.5 millió $-t kellett kicsengetniük a hirdetőknek. Az XVLI. SB egyéb számairól itt olvashat magyarul egy szakblog érdekes cikkében.

Az egész láncreakció azzal indult, hogy a CBS, a következő szezonbeli döntő sugározója pénteken kommünikében jelezte, hogy 25-30%-kal növelni kívánja az árakat. Ez pedig cca. 875.000 $-ral dobja meg a költségeket! 

Természetesen elég nagy volt a felháborodás a potenciális hirdetők körében. Ennek állt élére a detroiti autóóriás. Még aznap délután Joel Ewanick, a GM marketingvezetője kijelentette, hogy a jövő februárjában megrendezésre kerülő SB-on nem kívánnak reklámozni.

Ez kellemetlenül érintheti a tévécsatornát, hisz hagyományosan a SB legnagyobb hirdetői az autógyárak. Igaz a koreai autócég, a Hyundai Motor Co. fontosnak tartotta gyorsan leszögezni, hogy ők élni kívánnak a jövő február 3-ai esemény médiaértékével.

Erről a témáról testvérblogunkon bővebben olvashat.



Az összes 2012-es reklám itt megnézhető.